ריהוט לבתי ספר: 5 דגשים לבחירה נכונה

מוסדות ציבוריים רבים בהם אנו עושים שימוש כמעט מדי יום מנסים לעשות את כל שביכולתם כדי לאפשר לאוכלוסייה המשתמשת בהם פלטפורמה טובה ונוחה בהם ייעשה השימוש הציבורי בצורה המועילה ביותר. כשהדבר נוגע לבתי ספר, קיימת חשיבות יתרה לציוד ולאבזור שיימצא במקום משום שהוא יהווה את התמיכה לה זקוקים התלמידים בגילאים השונים. הימצאותו של ריהוט לבתי ספר איכותי וטוב יהיה אם כך תנאי חשוב להצלחתו של מוסד זה או אחר ומכך חשיבותו. איתור ריהוט לבתי ספר מתבצע לרוב ע"י מנהלי רכש אך החברות המציעות רהיטים עבור מוסדות חינוכיים יצטרכו להתאים עצמן לדרישות המערכת ולהביא פתרונות לסוגיות שיעלו בפניהן.

מה רצוי להבין כאשר נחפש אחר ריהוט לבתי ספר ?ריהוט לבתי ספר | פיק אפ

מכיוון שמדובר במקום המאגד כמות רבה של אנשים שישתמשו בריהוט אשר יושם במקום, החשיבות הרבה תהיה עמידתו במשך הזמן. לדוגמה, באם נחפש כסאות לכיתות השונות נצטרך למצוא את אלו שיהיו מספיק חזקים להימצא תחת ידיהם של התלמידים בגילאים השונים. לפיכך חוזק הריהוט יהיה תנאי חשוב באישורו אל מול הגורמים הרלוונטיים.

יחד עם זאת מכיוון שמדובר גם בכמות רבה מאוד של ציוד, קיים משקל רב להיבט הכלכלי. כלומר, לעלויות הריהוט ישנן משמעות עבור כל מי שמאשר הוצאת כספים עבור בתי ספר גם בהקשר זה. חברות המשווקות ריהוט לבתי ספר וכדומה יעשו את כל שביכולתן גם במישור זה בכדי להציג מחירים סבירים והוגנים עבור רכישת כמות רבה של פריטי ריהוט שונים. כמו כן ההמלצה הטובה ביותר תהיה לקיים פגישות ענייניות עם מי מטעמן של החברות המשווקות את הריהוט, כדי להגיע להחלטה באשר למחירים הסופיים שינתנו.

במידה ועדיין אינכם יודעים בדיוק כיצד לבחור את הריהוט הנכון והאידיאלי עבורכם – הנה 5 דגשים מהותיים שיכולים לעזור לכם רבות:

1. בריאות ובטיחות

מעל לכל, בריאות ובטיחות הם הדבר החשוב ביותר שיש לזכור בעת הזמנת ריהוט לבית הספר. בטיחותם ורווחתם של תלמידיכם חיוניים ביום יום וריהוט איכותי ומעוצב היטב יכול לשפר באמת את יכולת הריכוז של התלמידים.

בשנים קודמות, מחקרים הראו שעיצוב כיתתי טוב יותר עם ריהוט איכותי יכול להשפיע על התקדמות התלמידים, שכן סביבה נעימה עשויה לגרום לתלמידים להיות במצב רוח חיובי יותר ללמידה.

2. ניידות ופונקציונאליות

כשאתם בוחרים ריהוט לכיתה, כדאי לשים לב שהדינמיקה של הכיתה משתנה כל הזמן, ולכן חשוב לבחור ריהוט שיכול להתאים את עצמו לסביבה השונה. באופן אידיאלי, מחנכים צריכים להיות מסוגלים להתאים את הסביבה ואת מתווה החדר ככל שהילדים מתפתחים ולומדים.

ריהוט קל משקל וקל להעברה או ריהוט שיש בו יותר משימוש אחד תמיד מהווה כאפשרות שימושית.

3. מצדיקים את המחיר

התקציב שלכם תמיד יהיה הגורם המכתיב כשמחליטים על רכישת ריהוט חדש. ישנן דרכים להחזיק ריהוט באיכות טובה ובמחיר סביר, כל עוד הרהיטים עמידים ונוחים. לכן, מומלץ לעיין בהמלצות הספקים והביקורות השונות (אינטרנט, מכרים וכדומה) בכדי לוודא שאתם אכן רוכשים ריהוט איכותי מצד אחד ועמיד מצד שני.

4. חוזק, יציבות וארגונומיה

מדובר על גורם מרכזי מכיוון שהתלמידים צריכים להיות מסוגלים לשבת בנוחות כאשר הם לומדים באופן פעיל. הרהיטים חייבים להתאים לסביבה אך מעל לכל, בטיחותם ונוחותם של התלמידים הם בעלי חשיבות עליונה. עליכם לקחת בחשבון גם את גיל התלמידים, כך שתבחרו כסאות בגודל המתאים.

5. שירותי טיפול ואחריות המוצרים

שירותי טיפול לאחר שירות יכולים לכלול תמיכה טלפונית ודוא"ל, ביקורים באתר במידת הצורך, הדרכת מוצר, תפעול ותחזוקה. אמצעי תמיכה אלו מעניקים לכם רוגע ורשת ביטחון במידת הצורך.

חשוב ליצור סביבה לימודית בריאה עבור התלמידים בבית הספר ולכן בין אם החלטתם לרכוש כסאות, שולחנות כתיבה או כל רהיט אחר – וודאו כי אתם מודעים לכל ההנחיות הללו.

היכולת לרכוש ריהוט איכותי וטוב תלויה אפוא בידיהם של העוסקים בדבר. הבדיקות המקדימות עוד טרם הרכישה וההזמנה הסופית תהינה חשובות מאוד משום שאלו יתבססו על הפעולות שנבצע וכפועל יוצא על השימוש העתידי של התלמידים ואנשי הצוות שיפעלו בעזרת אותו ריהוט ואביזרים שיוזמנו. אי לכך כל שנשקיע זמן ומחשבה בדבר כך ייטב עם כל אחד מהגורמים שהוזכרו קודם לכן.

לצפייה בפרויקטים שלנו לחץ כאן